tisdag 2 oktober 2007

Mina sköldpaddor


denna låg i utkastet så skrev den en vecka sän...

hej i dag var det dax att ta in mina sköldpaddor från min damm i trädgården och in mitt akvarium.

ja dom e väl ungefär lika gamla som jag. hitta dom på en annons i tinningen när jag fyllde 7 tror jag. det fanns ett akvarium, lampa... och så vidare åkte dit med mammas och hennes mc med sido vanngen det e en stor sådan plats till 1 vuxen 3 barn ja det e iallafall 4 stolar sen får man ändra om så får man plats 2 vuxna eller.. ÄH palla fortsätta med detta iallafall den e stor.
Murre

Har ett min så klar i huvudet vi satte u akvriumet sköldpaddorna låg i en vars en glasslåda och Oskar min katt blev intresserad i dom. så han slog med sin tass flera gånger på skalet och sköldpaddan drog in sitt huvud vare gång. för Oskar var det en sorts lek =)
Min hund kom nu och ville kela...aja det var ett minne som e lika klar som mina fotografi.

jhasmin, murre nästa bild familjens chinchilla oskarlina.




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hej Viktor!
Tack för alla fina foton! Bäst gillar jag Lordi..., nej, jag skojar...:) - bäst gillar jag fotona från Harasjömåla, faktiskt nästan min hembygd. OCH ditt foto Himmel och vatten - det fantastiska fotot från DIN fotosida (länken).
Sen önskar jag foton från Värmland, hm, hmm!
Hälsningar!